Philip Kotler wordt wereldwijd al ruim 60 jaar beschouwd als een marketing icoon. Vrijwel iedereen die zich bezighoudt met de verschillende dimensies van het bedrijfsleven, leert al jarenlang uit de boeken van Kotler. Zijn werk wordt dan ook beschouwd als baanbrekend. Zo wordt zijn boek “Marketing Management” wereldwijd erkend als één van de 50 beste business boeken aller tijden.
Het werk van Philip Kotler heeft niet alleen het marketinggerichte denken gevormd, maar ook de perceptie van de wereld beïnvloed.
“Essentials of Modern Marketing” is een internationale serie die laat zien hoe het gedachtegoed van Kottler doorwerkt in successen van specifieke bedrijven. Om de honderdste verjaardag van Philip Kotler in 2031 te vieren, worden er 100 edities van de “Essentials of Modern Marketing” uitgegeven, elk gericht op één specifiek land.
Iedere editie behandelt een reeks bedrijven die zowel de ontwikkeling van de moderne marketing als het ondernemingsklimaat in een land hebben beïnvloed.
Op 19 mei 2023 wordt in het Mariott Hotel in Amsterdam “Essentials of Modern Marketing – Netherlands Edition” gepresenteerd. Deze editie maakt lezers vertrouwd met uitzonderlijke bedrijven en start-ups die in Nederland actief zijn!
Het boek is het resultaat van de samenwerking tussen Philip Kotler, zijn partners en Mariusz Soltanifar, CEO van Kotler Impact in de Benelux.
De aanwezigheid van Kotler Impact en de activiteiten van Mariusz Soltanifar stellen bedrijven in staat om de wereld te vertellen over hun successen op de Nederlandse markt. Voor studenten en jongeren biedt het boek een uitgelezen kans om beroepskwalificaties te verbeteren die hen later zullen helpen zich goed te positioneren op de arbeidsmarkt en meer voldoening te halen uit wat ze doen.
De publicatie bespreekt kwesties rond moderne marketing en bedrijfsontwikkeling vanuit het perspectief van de Nederlandse markt, in de vorm van case studies van bedrijven en start-ups in Nederland.
De individuele "cases" vormen een gesystematiseerde beschrijving van bedrijfssuccessen en de rol van marketing en leiderschap op de Nederlandse markt.
In de Nederlandse editie staan cases van bedrijven als AFAS, Auping, Company.Info, Consul-Tech, Dopper, Eindhoven Airport, Emma Footware, Geberit, Heineken, Hornbach, International Justice Mission, Mud Jeans, NetPol, No Fluff Jobs, Polestar, TNP Fiscaaladvies, Too Good To Go, Xenos, Verstegen Spices and Sauces, and WeFitter, WWF Nederland en Zeeman.
"Essentials of Modern Marketing - Netherlands Edition" biedt waardevolle inzichten voor studenten in het bedrijfsleven, waaronder MBA's, deelnemers aan postdoctorale cursussen en andere workshops voor moderne leiders. Een belangrijke publicatie voor elke zichzelf respecterende manager.
Het boek is hier te bestellen via Amazon.
Kotler Impact Benelux is een mediasamenwerking aangegaan met Business Insider in Nederland om het gedachtengoed van Philip Kotler en succesverhalen uit het Nederlandse bedrijfsleven onder de aandacht te brengen.